wtorek, 29 listopada 2016

Wywiad z Alicją Górską, autorką książki "365 dni. Zobaczymy się znów"




Miałam możliwość przeprowadzenia wywiadu z pewną młodą i początkującą pisarką Alicją Górską.
Alicja ma tylko 17 lat i miesiąc temu  wydała swoją książkę "365 dni. Zobaczymy się znów". Niestety nie miałam jeszcze możliwości przeczytania tej książki, ale w najbliższym czasie planuje ją przeczytać, bo książka naprawdę mnie zaciekawiła. Nie przedłużając przejdźmy do wywiadu.


1. Czy myślałaś kiedykolwiek o tym, że napiszesz książkę?
Jak zaczęłam pisać opowiadania o One Direction, to było to moim marzeniem. Trochę nierealnym. Później, gdy dojrzałam, zdecydowałam się coś z tym zrobić. No i mam książkę. 

2. Jak narodził się pomysł na tą książkę?
Słuchałam See You Again - piosenka z ostatniej części Szybkich i Wściekłych. Tekst jest dość klarowny. Jest fabuła 365 Dni. 

3. Czy według Ciebie wiek ma znaczenie przy pisaniu książek? 
Nie. Znaczenie ma umiejętność pisania. Ja nie jestem najlepsza. Popełniam błędy i staram się je naprawiać.

4. Jak to się stało, że zaczęłaś pisać? 
Był szał na fanfictions z One Direction. Każdy to robił. Po prostu się w to wciągnęłam, a potem szybko stało się to moim ulubionym zajęciem i odskocznią. 

5. Wiadomo, że trzeba mieć wenę, żeby cokolwiek napisać. Jak było z weną u Ciebie? 
Nie pamiętam, haha. Ona ciągle znika, a potem wraca. Piszę tak dużo opowiadań, że nie jestem w stanie powiedzieć, przy którym miałam mniej weny. Czy akurat przy 365 Dni? Nie wiem. 

6. Czy masz w planach napisanie kolejnej książki? 
Mam napisane kilka książek. Nie poprawionych, nie przerobionych, ale mam i piszę kolejne. Cóż z tego, skoro wydanie nie jest opłacalne. 

7. Teraz dużo osób wydaje książki, czy w rzeczywistości jest to takie proste? 
To jest proste, bo przeważnie wydawnictwa chcą wydać wszystko, bylebyś im zapłacił. 

8. Czy miałaś wcześniej doświadczenie w pisaniu? 
Zdobyte na podstawienie pisania FF, a także czytania. 

9. Udzielisz jakiejś porady początkującym pisarzom? 
Za każdym razem, gdy przeprowadzają ze mną wywiad, ostatnie pytanie jest właśnie takie. Co ja mogę wiedzieć o pisarstwie? Mam siedemnaście lat. I jestem pewna, że inni wiedzą o tym dużo więcej. Może warto się nie poddawać, dążyć do celu i spełniać marzenia. Oprócz tego uczyć się na błędach z pokorą. 

Dziękuję Bardzo Alicji za możliwość przeprowadzenia wywiadu i życzę Ci dalszych sukcesów :)


1 komentarz: